Την Κυριακή 2/4/2023 ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, πραγματοποίησε ένα βιωματικό σεμινάριο-εργαστήριο με θέμα την «Καλλιέργεια της έννοιας της συναίνεσης» στα παιδιά.

Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου μας από 11.00 έως 13.00 σε συνεργασία με την ψυχολόγο παίδων και εφήβων Αμαρυλλίδα Παϊδούση.

Το εργαστήριο ασχολήθηκε με την αναγκαιότητα να προστατεύσουμε τα παιδιά από καταστάσεις που τα εκθέτουν σε βία, είτε αυτή παίρνει τη μορφή ενδοσχολικής βίας, είτε παρενόχλησης ή ακόμα και κακοποίησης.

Ερωτήματα που τέθηκαν και απαντήθηκαν

-Πόσο συχνά συναινούν τα παιδιά;

-Παίζει ρόλο η ηλικία;

-Πώς μπορούν να ενδοβάλουν την έννοια ώστε να αναγνωρίσουν και να απομακρυνθούν από επικίνδυνες καταστάσεις;

-Με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να ενδυναμώσουμε τα παιδιά ώστε να ακούνε το ένστικτό τους;

-Πώς βρίσκουμε την πολυπόθητη ισορροπία μεταξύ αυτοδιάθεσης, κοινωνικής προσαρμογής και σεβασμού των ορίων του άλλου;

-Πώς θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε εμπιστοσύνη και διόδους επικοινωνίας με τα παιδιά με τέτοιο τρόπο ώστε να αυξήσουμε τις πιθανότητες να μας μιλήσουν σε περίπτωση που εκτεθούν σε κίνδυνο;

Το εργαστήριο αυτό είχε σκοπό την ενημέρωση και την εκπαίδευση των ενηλίκων/γονέων στο πώς μπορούμε να ενδυναμώσουμε τα παιδιά ώστε να κατανοήσουν την έννοια της συναίνεσης με στόχο να συμπεριφέρονται με σεβασμό προς τους γύρω τους αλλά και οριοθετώντας και προστατεύοντας τον εαυτό τους.

Η ανάγκη να δημιουργηθεί μια “κουλτούρα συναίνεσης” (όπως την αναφέρει η Διεθνής Αμνηστία) υπογραμμίζεται ολοένα και πιο έντονα καθημερινά στη ζωή των ενηλίκων μα και των παιδιών.

Την Κυριακή θα μας δοθεί η ευκαιρία να ανακαλύψουμε τρόπους καλλιέργειας της έννοιας της συναίνεσης σε παιδιά Δημοτικού μα και ενδυνάμωσης, πρόληψης και προστασίας.

Η δημιουργία ενός περιβάλλοντος σεβασμού, ανοιχτότητας, αυτοσεβασμού, εμπιστοσύνης και αυτοδιάθεσης και η ανάγκη ουσιαστικής επικοινωνίας αποτελούν βασικό άξονα μα και μεγάλο στοίχημα στην επαφή μας με τα παιδιά.

Θα ανακαλύψουμε πως αυτά μπορούμε να τα κάνουμε πράξη ενώ η καθημερινότητα τρέχει και οι υποχρεώσεις πιέζουν 😉

Ευχαριστώ το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του 17ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας για την εμπιστοσύνη.

Ακολουθούν αντίστοιχα εργαστήρια σε επόμενες ημερομηνίες και διαφορετικά σχολικά πλαίσια.

Ας ξεκινήσουμε να καλλιεργούμε την έννοια της συναίνεσης σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας και των παιδιών μας.

¨( Αμαρυλλίδα Παϊδούση)

ΑΜΑΡΥΛΛΙΔΑ ΠΑΪΔΟΥΣΗ MSC, ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

Η ενδυνάμωση των παιδιών ξεκινά από το σπίτι, από το σχολικό και το οικογενειακό περιβάλλον και είναι ευθύνη των ενηλίκων. Συζητήθηκε εκτεταμένα πώς αυτό μπορούμε να το κάνουμε πράξη στην καθημερινότητά μας.

Η Αμαρυλλίδα Παϊδούση είναι Ψυχολόγος, απόφοιτος του University of Aberdeen και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου MSc στην Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία από το University of Reading. Αρχικά εργάστηκε στο Λονδίνο με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού κάνοντας παράλληλη στήριξη και συμμετέχοντας σε προγράμματα παρέμβασης κατ’οίκον. Όταν το 2010 ταξίδεψε στην Κίνα, εργάστηκε στο Brain Hospital όπου, σε συνεργασία με το Five Project, εκπαίδευσε το προσωπικό του ερευνητικού κέντρου σε διαφορετικές μεθόδους και παρεμβάσεις που αφορούν σε παιδιά με ΔΑΔ και δούλεψε με τις οικογένειες των παιδιών σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο. Από το 2011 ζει και εργάζεται στην Ελλάδα.

Έχει εκπαιδευτεί και συνεχίζει να εκπαιδεύεται σε πλήθος διαφορετικών θεραπευτικών παρεμβάσεων και διαγνωστικών εργαλείων για παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές ή/και συναισθηματικές δυσκολίες (Ψυχοθεραπεία Κοινωνικής και Συναισθηματικής Ανάπτυξης, Lego Based Therapy, Floortime, ABA, CAT-TAT, PECS) καθώς και διαφορετικών τεχνικών παιγνιοθεραπείας και ψυχοθεραπείας (Διάγνωση και Ψυχοθεραπεία Παιδιών μέσα από τη Συστημική Οπτική SANE – System Attachment Narrative Encephalon ®, Story Play tr., Filial Play Coaching tr.).